30 Ağustos 2014 Cumartesi

Geri Gelmeyen Kitaplar

Hiç birine kitap verip de geri alamadığınız oldu mu? 

Sanırım, pek çok kişinin başına gelmiştir. Ben mi?
Ben bu durumu yaşamadım henüz -çok şükür-.
Ama yine de böyle bir olayın başıma geldiğini düşünmek bile beni sinirlendirmeye yetiyor. Evet, belki ben kitap paylaşma konusunda biraz cimriyim,aslına bakarsanız kitaplarımı paylaşmayı sevmiyorum,çünkü okuduğum kitabın
 kitaplığımda olmasını isterim. 

Eğer o, orada durmuyorsa benim için bir eksikliktir. Ara sıra kitaplığıma gidip kitaplarda el gezdirmek,okuduğum kitapların isimlerine göz atmak isterim ya da ne bileyim okuduğum bir kitabı elime almak koklamak, sayfalarının hışırtısını dinlemek.. Rastgele bi sayfa açıp okumak, kitabın o kısmına geri dönmek ve orayı okurken ne düşündüğümü hatırlamak isterim mesela. Çünkü bir kitap sadece okunurken değil, okunduktan sonra da zevk verebilir, dokunabilir sahibinin kalbine. 
Altını çizdiğin satırlara göz gezdirmek bile yetebilir bazen...
Kitaplık sevgisi bir başkadır, dekordan çok her kitabın anısının saklı olduğu küçük bir kütüphane gibidir adeta.

Anlattıklarımdan dolayı paylaşmayı sevmeyen biri olduğumu düşünebilirsiniz fakat asıl sorun insanları kitap paylaşımı yapmamaya zorlayanlardır. İnsanlar kitaplarının geri gelmemesinden korktuğu için kitaplıklarını paylaşıma kapatmışlardır. Oysa ki ödünç alınan her kitap eski yerine 
-kitaplığına yani evine- dönse kitap paylaşımı
konusunda bir sorun olmaz.

Bu konudan müzdarip bir çok kişi gördüm, anlatırken yüreklerindeki acıyı ve hayal kırıklığını hissettim bundan dolayı bu konuda bir farkındalık yaratmak istedim.

Ve son olarak; her şeye rağmen yine de kitap paylaşmaya devam eden öğretmenlerim, sizlere minnettarım!

5 yorum:

  1. Benim de başıma küçücükken -5. sınıftım- geldi bir "geri gelmeyen kitap" olayı. Sınıfımızda bir kız vardı, sınıf öğretmenimiz benim elimde gördüğü Sefiller'i "O sana okuyup geri verir." diyip ödünç vermişti kıza. O BANA OKUYUP GERİ VERMEDİ. Sefiller falan ama babam bastırıp vermişti onu bana,o zamanlar matbaaada çalışıyordu. Dandirik bir basımdı ama bak hala içimde acısı var :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle insanın aklından çıkmıyor, hatırladıkça bir hüzün çöküyor :(

      Sil
  2. Evlat acısı gibi cidden :D :D

    YanıtlaSil
  3. Kitap paylasimi güzel ben de sevmiyorum paylaşımı ya gelmez ya da bir tarafina bişey olur....
    By Ubeyd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri geldiği sürece sorun yok ama işte gelene kadar hep bir soru geri gelecek mi acaba diye

      Sil

EĞER TESADÜFEN YA DA HERHANGİ BİR ŞEKİLDE BU YAZIYA ULAŞTIYSANIZ VE OKUDUYSANIZ, LÜTFEN YORUM YAPIN! :)

Yorumlarınızı bekliyorum...
---
Waiting for your comments...